Najbardziej przydatne umiejętności w 2020 roku według portalu http://www.weare.pl/
Absolwenci „Kognitywistyki i komunikacji" są cenieni i poszukiwani wszędzie tam, gdzie liczą się: wszechstronna wiedza, sprawne komunikowanie, umiejętność kształtowania postaw i przekonań oraz znajomość nowoczesnych technologii informatycznych. Potrafią opisywać i analizować procesy poznawcze oraz komunikacyjne na różnych poziomach ich organizacji: neurobiologicznym, psychologicznym, logiczno-językowym i społeczno-kulturowym. Mają umiejętność interpretacji podstawowych jednostek społecznych jako systemów poznawczych komunikujących się za pomocą różnych kanałów informacyjnych i kodów kulturowych.
Absolwenci „kognitywistyki i komunikacji" mają przed sobą liczne możliwości zatrudnienia:
Duży odsetek absolwentów kognitywistyki znajduje pracę w firmach informatycznych, w reklamie, marketingu i poradnictwie (design, consulting), a także w branży naukowo-badawczej. Zgodnie z wynikami badań losów absolwentów (przeprowadzonych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu) około 90% absolwentów kognitywistyki uzyskuje pracę bezpośrednio po zakończeniu studiów. Instytut Socjologii UwB podejmuje współpracę z licznymi firmami i ośrodkami badawczymi w celu zapewnienia absolwentom „kognitywistyki i komunikacji" atrakcyjnego zatrudnienia po ukończeniu studiów.
Interdyscyplinarny charakter „kognitywistyki i komunikacji" stwarza jej absolwentom również liczne perspektywy dalszego kształcenia: